Broj uvezenih električnih i hibridnih automobila u Bosnu i Hercegovinu tokom prošle godine veći je nego prethodnih svih godina kada se računaju zajedno, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Naime, prema tim podacima, tokom prošle godine u BiH je uvezeno 50 električnih i 359 hibridnih vozila.
"Tako je 2020. uvezeno 12 električnih vozila, 2019. godine 14, godinu ranije sedam, a 10 - 2017", navodi iz UIO BiH za "Nezavisne novine".
Kako se ističe u podacima, najskuplji uvezeni električni automobil u BiH u toku prošle godine je Porsche Taycan 4S, čija je vrijednost oko 219.287 KM, računajući i plaćene dažbine, a stigao je iz Njemačke.
"Zatim slijedi uvoz Porscea Taycan 4 Cross Turismo, takođe iz Njemačke, koji je koštao 209.640 KM. Tokom prošle godine električni automobili su se najviše uvozili iz Njemačke, SAD, Francuske i Kine", naveli su iz UIO BiH.
Sa druge strane, od 359 hibridnih vozila koja su uvezena prošle godine u BiH, 269 je novih, a 90 polovnih.
"Tokom 2020. godine uvezeno je 67 hibridnih vozila, 2019. ih je bilo 107, a 2018. godine 55", kazali su u UIO BiH.
Haris Muratović, predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH, istakao je za "Nezavisne" da postoje tri razloga zbog kojih je povećan uvoz električnih automobila u BiH.
"Svi proizvođači električnih automobila prethodnih godina su imali prototipe koje su lansirali na tržište, međutim nisu doživjeli potpunu komercijalizaciju. Tokom prošle godine u svijetu je lansirano više od 100 modela električnih automobila te je počela komercijalizacija i prodaja. Brendovi poput 'Tesle' i drugih su posljednjih godina počeli blago da isporučuju svoje modele. Drugi razlog jeste sve bolja infrastruktura, jer je u posljednje dvije godine u BiH instalirano mnogo punionica, trenutno ih je 140, a skoro sve su besplatne. Treći razlog je taj da su cijene tih automobila u prethodnih pet godina drastično u padu, i to sigurno za oko 30 odsto, te upravo zbog te komercijalizacije električni automobili su sada približni cijenama automobila na fosilna goriva", objašnjava Muratović.
Na pitanje da li bi subvencije i ukidanje carina na uvoz električnih automobila dodatno povećale dolazak ovih vozila u BiH, Muratović ističe da je to sigurno, te da bi uvoz bio 10 puta veći.
"Ukoliko bismo imali subvencije, uvoz električnih automobila dosegao bi cifru od 500-600 vozila na godišnjem nivou te bi to uvjetovalo veću prodaju. Imamo najavu da bi oko toga moglo nešto da se desi ove godine, prije svega ukidanje carine, ali i da se dobije neka stimulacija za nabavku električnih automobila. Koliko znam, Vlada FBiH je planirala milion KM u tu svrhu", zaključio je Muratović.
Uvoz električnih auta po godinama
2021. 50
2020. 12
2019. 14
2018. 7
2017. 10
Uvoz hibridnih vozila po godinama
2021. 359
2020. 67
2019. 107
2018. 55